Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Seznamovací rada pro moderní ženy

Není ničím novým, že se seznámení chtivé dívky a ženy zhusta zaobírají též otázkou ekonomické zaopatřenosti svých potenciálních mužských protějšků. Zde ale naléhavé varování pro vás, ctěné dámy: Pozor na příliš rychlé soudy!

Posouzení movitosti se dnes jeví jako veskrze snadný úkol. Oblékáme se do více či méně značkových šatů, někteří nosíme hodinky různých kvalit, náš šarm tvrdíme užitím rozličně luxusních parfémů, jezdíme ve vozech odlišných cenových tříd… a nikdo už nedáme z rukou mobilní telefon.

Existuje snad i teze, že právě mobilní telefon je dnes jakýmsi zástupným symbolem sociálního statusu. Že prý ten, kdo z kapsy vytáhne drahý smartphone amerického producenta okousaného ovoce (případně ekvivalent konkurenční značky), je ostatními považován za někoho, kdo „na to má“.

Za sebe se hraně nechápavě ptám: Jako vážně?!

Mám nutkavě škodolibou potřebu vám takto povrchně smýšlejícím do vašeho dobře promazaného kastovacího, takřka kastrovacího mechanismu hodit řádně rozeklané vidle.

Ilustrační foto

Nuže – je ten nejlepší okamžik náležitě hrdě oznámit vám i celému světu, že jsem čerstvým vlastníkem dle odborných recenzí asi toho nejvymazlenějšího a hlavně tuze draze zaplaceného mobilně-telekomunikačního kousku, jaký se dá v současnosti na běžném trhu pořídit! A ještě ostentativněji dodat: Kdo jiný by takový skvost měl mít, nežli já?!

Svou mobilní vybavenost jsem navíc korunoval současným zakoupením vrcholného modelu chytrých hodinek téže značky.

Touto nanejvýš akcentovanou informací bych mohl tuto promluvu i sebeukojeně zakončit. Jaký účinek stran mého sociálního a seznamovacího potenciálu by přinesla, netuším.

Možná bych skutečně byl mnohými zařazen do pomyslné síně slávy, mezi ony borce, kteří na to zkrátka mají. A od opačného pohlaví bych se mohl dočkat i patrného zvýšeného sexuálního či dokonce partnerského zájmu. Kdo ví…

Ve zmíněné síni slávy bych se však ocitl zcela necíleně a tudíž nečekaně. Vlastně naprosto nepatřičně. Do podobných sociálních škatulek jsem nikdy v minulosti nepatřil, nepatřím a patřit už nebudu.

Od dětských let si takříkajíc hraju vlastní soutěž. Konvence si mažu na chleba. Fádní život, expresivně praveno, s gustem kopu mezi nohy. On mi to po právu občas stejnou intenzitou vrací. Jsem asi čímkoli, jenom ne normálním chlapíkem ztělesňujícím toto označení.

Kdybych se do takové klasické – možná trochu snobské škatulky měl nedejbože zapasovat, musel bych se takovým horkým a drahým zbožím honosit trvale. Já však před vámi i celým světem stejně směle doznávám, že mou daily telefonní „chloubou“ plných uplynulých patnáct let byla již notně ochraptělá, oprýskaná, tlačítková Nokia E52 se zahlcenou, nefunkční pamětí a zpola nečitelným displejem. Tedy předmět v závěru své funkční pouti dobrý k podložení viklajícího se stolu, rozlousknutí křehčího ořechu – a strohému uskutečnění odchozího či příchozího hovoru.

Bývalka Nokia

Co že je tak pozoruhodného na jedné obyčejné náhradě starého telefonu za nový, že mi stojí za to o ní psát? A vám snad za to o ní číst? Asi vůbec nic, kdyby patnáctiletá Nokia v mých rukou nebyla jako kuličkové počítadlo namísto PC v kanceláři Billa Gatese. Bez přehánění.

Jsem mužem mnoha tváří – absolutních protikladů. Jak velkých? Představte si třeba vrcholového atleta, který si krátce po maximálním sportovním výkonu suverénně připálí cigaretu. Implicitně nemyslitelné, přesto se to občas děje.

Není na Zemi člověka, který by mě doopravdy dobře znal. Baví mě styl „všechno, nebo nic“. Všechno mám rád, ale nehroutím se, ani když z čehosi pro mého standardizovaného vrstevníka nepostradatelného nemám nic. Leckdo by to bez rozmyslu pojmenoval bláznovstvím. Já se odvažuji nazývat to snad až trestuhodnou a již téměř vymírající skromností. S telefony to mám stejně.

Stojí za zmínku, že jsem v živelných devadesátých letech minulého století coby nadšenec do všeho nového byl vskutku samozvaným průkopníkem mobilní telefonie v Česku. Byl jsem bez nadsázky mobilovým králem… či vzhledem k mládí spíše princem.

V těch dobách mít mobilní telefon byla nějaká věc. Já o nich věděl víc než celé osazenstvo značkové prodejny tuzemského operátora dohromady. Asi jako když protřelý westernový pistolník bez zaváhání jen potěžkáním pozná, že má v zásobníku své zbraně o náboj míň.

Sám jsem jich pěkných pár vystřídal a kdo v našem kraji měl zájem o mobil bez drastických smluvních úvazků, obrátil se tehdy na mě. V oněch časech nebylo možné jenom si tak jednoduše zajít koupit telefon podle vašich potřeb, vkusu, nálady nebo rozpočtu. Monopolními operátory jste byli při pořizování telefonního přístroje nebo mobilního čísla nuceni k výrazným věcným či cenovým kompromisům. Já uměl najít mezeru na trhu a legální cestou obejít přísně smluvně sešněrovanou oficiální distribuci.

Ta hora krásných (zapamatovatelných a marketingově využitelných) telefonních čísel, co mi prošla rukama. Tenkrát jejich význam ještě málokdo dokázal dostatečně docenit. Některá nezobchodovaná jsem zahazoval do koše – dnes byste rádi přehrabali celý popelářský kukavůz, jen abyste je zachránili.

Mými zákazníky byli zástupci všech profesí od překupníků ojetin po primáře nemocničních oddělení. – Možná jste to byli zrovna vy.

Doctor

Mluvím o těch ryzích devadesátkách, kdy každý všechno chtěl a všechno nějak šlo. Obchody se stvrzovaly podáním ruky po restauracích, na benzínkách, ve sportovních centrech… Kdybyste po mně v té době chtěli obstarat nesmysl jako rezervní prostatu do zásoby, nejspíš by se mi to díky mým pestrým kontaktům povedlo. Skrze můj – stále pouze hobby – byznys s telefony.

Když u nás přestal být mobil vzácností a bezmála vám ho v trafice přibalili namísto dárku ke kartonu cigaret, ztratil pro mě onen GSM telefonní svět ten správný punkový šmrnc. V letech, kdy nebožtík Jobs uhranul lidstvo prvním iPhonem, byl jsem už dávno jen běžným, retailovým, mobilně-telefonním uživatelem.

Zeptám se proto znovu: Kdo jiný by měl mít bezva telefon, když ne já? A mám chuť zvolat: Král je mrtev, ať žije král!

Povězme si popravdě, že jiný chytrý, placatý telefon už pár let mám. Trvalo mi, než jsem si ho pořídil – každý preadolescentní školák ho měl dřív. Ale dosud jsem ho používal jen ke svým testovacím účelům, přihlašování do bankovnictví… Jinak po celou dobu ležel zavřený v šuplíku a nijak mě nevzrušoval. Na všech cestách i necestách – tedy všude, kde jste mě mohli potkat – mě doprovázela ona „hloupá“ Nokia. Možná z obyčejné neochoty každodenního dobíjení energeticky náročného přístroje, možná z jistého druhu extravagance či asketického plezíru…

I přes své věkové technické neduhy mi byla věrnou technologickou partnerkou. Avšak dozrál čas na pro mě typický, nepredikovatelný switch: tentokrát principem z nejhoršího na nejlepší. Přestože vím, že bych si spolehlivě vystačil s telefonem za zlomek zaplacené ceny. Jsem snad proto snob? Určitě ne. Prostě jsem udělal něco, co jsem udělat chtěl… nebo si jen neblaze proslulá krize středního věku našla další oběť ke svým alotriím.

Žena s telefonem

A má v úvodu slíbená rada? Tedy pokud to s těmi mobily a tříděním jejich majitelů myslíte skutečně vážně…

Milé, telefonů si všímající dámy, až napříště uvedete do chodu své materiálně-hodnotící smysly – třeba když se kdesi na pláži před vašimi zraky budou promenovat opálení svalovci s přístroji všech velikostí, barev a výkonnostních parametrů ležérně zasunutými za gumou u plavek – mějte na bystré paměti, že i ten snadno přehlédnutelný, nezáživný nýmand z vedlejšího stanu se stařičkým, dosluhujícím „tlačítkáčem“ se klidně hned zítra jako zázračným polibkem může – vaší krátkozrakou optikou viděno – proměnit v charismatem prýštícího playboye s tím nejlepším smartphonem v kempu. S vaším vás pak naučí softwarová kouzla, za která ho začnete bezděky zbožňovat. – Stačí, když on bude chtít.

Rázem by ten dotyčný mohl stát za hřích, co říkáte? Nebo alespoň za váš letmý úsměv. I do toho se chlap umí pekelně zamilovat… Tak rozum do hrsti, s bezcennými, zlatokopeckými předsudky bez cavyků do hajzlu – a tajů plný ÚSMĚV či pravou LÁSKU, prosím!

A propos… Jezdím v obyčejném, přes dvě desítky let starém, poctivě orezlém kombíku a chci ho vbrzku vyměnit. Co to asi bude?

Autor: Radek Kovář | čtvrtek 3.8.2023 10:00 | karma článku: 9,15 | přečteno: 654x
  • Další články autora

Radek Kovář

O samotě

Je mi trochu smutno. Budu psát o životě, o smrti, o strachu... Ale hlavně o samotě. Budu upřímný, jak jen umím být.

15.9.2022 v 11:50 | Karma: 23,63 | Přečteno: 657x | Diskuse| Osobní

Radek Kovář

V padesáti na vrcholu

Snímky zachycují jedinou skutečnou oslavu mých 50. narozenin. Ano, je to Sněžka a ano – jsem na ní úplně sám. Široko daleko (i hluboko) ani živáčka. Slovy klasika (Viki Cabadaje): Na tento okamžik jsem čekal (téměř) 38 let!

18.5.2022 v 15:50 | Karma: 14,92 | Přečteno: 435x | Diskuse| Osobní

Radek Kovář

Otevřený dopis českým hokejovým reprezentantům

Tento úvod k původnímu textu obsahově nepatří. Stejně jako válčení do civilizovaného světa. Současný nejznámější ruský influencer si ho však chladnokrevně vybojoval. Zkusme to alespoň tematicky. Po zásluze stručně...

8.3.2022 v 15:00 | Karma: 20,74 | Přečteno: 738x | Diskuse| Sport

Radek Kovář

Rouška – lásky zkouška

Dumám nad tím už nějaký čas. Co všechno nám globální pandemické bláznění způsobilo. A především o co nás připravilo.

20.4.2021 v 10:33 | Karma: 16,07 | Přečteno: 496x | Diskuse| Ona

Radek Kovář

Proč Češi své vládě nevěří?

Lidé se mě ptají, co si myslím o komunikaci tuzemské vlády, když mnozí nemají k jejím sdělením, majícím vést a dovést naši společnost k úspěšnému finále homo-virového klání, potřebnou důvěru.

9.3.2021 v 11:33 | Karma: 26,84 | Přečteno: 658x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1442x
<<<   ODKLADIŠTĚ ZBYTNÝCH TÉMAT